Menu

Is er een integratie mogelijk tussen Djuma en Microsoft Teams?

Een integratie tussen Djuma en Microsoft Teams. Kan dat?

Veel van het werk dat binnen overheidsorganisaties verzet moet worden, krijgt een plaats in het zaaksysteem Djuma. In ons zaaksysteem hebben we zo veel mogelijk zaaktypes met onderliggende functionaliteiten weten te standaardiseren. Zo heb je in de meeste geval niets anders nodig. Toch zijn er bepaalde soorten informatie die iets meer vrijheid vereisen dan een zaaksysteem kan bieden. Hoe integreer je deze vrije situatie in de standaard van je zaaksysteem? Daar hebben we met Djuma Teams iets op gevonden.

Gestructureerde versus ongestructureerde informatie

Het zaaksysteem Djuma standaardiseert je repeterende taken, zodat jij je werk beter, betrouwbaarder en in een fractie van de tijd kunt doen. De processen waarmee je in Djuma werkt, hebben een vooropgezette, duidelijke en vastomlijnde structuur, wat ze perfect maakt voor verwerking in een zaaksysteem.

Terreinen als project- en beleidswerk laten zich echter moeilijker vangen in een zaaksysteem, omdat ze ongestructureerd zijn. Het gaat hier bijvoorbeeld om concept-beleidsstukken, plannen van aanpak of projectdocumenten. De uitdaging zit erin om de gestructureerde en ongestructureerde informatie met elkaar te verbinden in een omgeving die samenwerking en uitwisseling mogelijk maakt en faciliteert.

Integratie tussen Djuma en Microsoft Teams

Dat is precies wat Djuma Teams is: een versie van Microsoft Teams met templates die op maat zijn gemaakt voor jouw organisatie, geïntegreerd met Djuma. Vanuit Microsoft Teams maak je via de Djuma Teams app bijvoorbeeld eenvoudig een zaak in het zaaksysteem aan.

Die integratie moet je niet zien als een nieuw stuk software, maar iets wat we voor je inrichten in Microsoft Teams. Eerst kijken we samen hoe de templates op maat er voor jou uit komen te zien, daarna regelen we alles in, vervolgens geven we je team een training in de onvervalste Djuma-stijl en je kunt aan de slag!

AdobeStock_250571706
Voordelen van een
geïntegreerde samenwerkingsomgeving

 

De voordelen van een geïntegreerde samenwerkingsomgeving

Met Djuma Teams heb je de relevante informatie uit je zaaksysteem tot je beschikking in je samenwerkingsomgeving en vice versa. Zo kun je snel schakelen tussen dossiers en staat alle ongestructureerde informatie in één en dezelfde omgeving. Op deze manier heb je geen last van allerlei platforms die niet met elkaar kunnen ‘spreken’. Denk hierbij aan e-mail, chatprogramma’s en netwerkschijven. Met Djuma Teams heb je al je relevante informatie logisch opgeslagen en gemakkelijk opvraagbaar op één plek.

Waarom Microsoft Teams als basis?

Uiteraard zijn er verschillende omgevingen waarin je kunt samenwerken. De keuze voor Microsoft Teams als onderliggend platform voor Djuma Teams is toch snel gemaakt. Nagenoeg alle overheidsorganisaties werken al met applicaties van Microsoft, zoals Excel en Word. Alle Microsoft Office-applicaties zijn geïntegreerd in Djuma Teams zodat je moeiteloos al je huidige materiaal gebruikt. De software is intuïtief, dus je kunt er na een korte training mee aan de slag. Verder heeft de samenwerkingsomgeving een solide beveiliging, iets wat bij andere platforms nog wel eens te wensen overlaat.