Menu

mijnOverheid-websiteDe Berichtenbox van MijnOverheid.nl biedt voor gemeenten een uitstekende manier om papieren post door digitale berichten te vervangen. Berichten, zoals de aanslag gemeentebelastingen, nieuws over een vergunningaanvraag of een herinnering voor het verlengen van een paspoort, kunnen worden ontvangen in de Berichtenbox.

Met ingang van 2014 is de Belastingdienst een actieve multichannel campagne begonnen om al haar toeslaggerechtigden (6 miljoen natuurlijke personen) te bewegen richting het digitale loket. Dit biedt ook u de kans om een aanzienlijk deel van uw post via dit digitale kanaal te versturen! En dat met dezelfde juridische waarde als papieren post, zonder dat u zich druk hoeft te maken over het beheer van e-mailadressen of iets dergelijks!

Zoals wordt genoemd in het betreffende artikel van Binnenlands Bestuur dienen gemeenten die een aansluiting willen hun software aan te passen, een PKI-beveiligingscertificaat te regelen en via Digikoppeling technisch aan te sluiten.

In 2013 ontwikkelde Circle Software al een generieke aansluiting op de Berichtenbox van MijnOverheid.nl. Daarmee kunnen we aansluiten op een eventueel aanwezige Digikoppeling adapter, of ook deze Digikoppeling Adapter voor u implementeren.

Zonder zorgen een aanzienlijk deel van uw uitgaande post digitaliseren? Neem contact met ons op! Inmiddels bieden wij al onze klanten hiervoor een kant en klare oplossing.