In veel publieke organisaties draait alles om de besluitvorming. Of het nu gaat om het geven van subsidie, het verlenen van een subsidie, of het vaststellen van regelgeving. Het eindigt – en begint – allemaal met het nemen van een besluit. Het nemen van besluiten is vaak strak georganiseerd. Voor iedereen is transparant wie welke besluiten mag nemen. Veel daarvan worden genomen in een vergadering. dat is wat besluitvorming bijzonder maakt. Veel zaken waarover besloten moet worden, komen samen op de vergadering. Ervaar het gemak van een oplossing die de verbinding legt tussen al deze zaken en de besluitvorming van jouw organisatie, voor zowel klant, medewerker als bestuurders.
De ene keer is een akkoord van een teamleider voldoende, een andere keer moet financiën er iets van vinden en is een juridische toets noodzakelijk. Accordering van voorstellen, voordat deze daadwerkelijk op de vergadering geplaatst worden, verloopt afhankelijk van het voorstel vaak op verschillende manieren. Op basis van vooraf bepaalde routes of een flexibel in te geven route kun je binnen onze oplossing alle kanten op.
Last-minute worden er stukken toegevoegd, Een eerder geplaatst vergaderstuk is bij nader inzien toch niet correct. Wij helpen je om hier grip op te houden. We voorkomen dat mensen te laat aanleveren. We notificeren deelnemers aan de vergadering op een voor hen passend moment over (nieuw) geagendeerde stukken. Zij kunnen vooraf hun standpunt al ingeven. Want een soepele en goede voorbereiding resulteert in een efficiënte vergadering.
Iedereen die een voorstel indient voor besluitvorming, is natuurlijk benieuwd naar de voortgang op het besluit. Feedback in zowel de accordering van het voorstel als de besluitvorming op de vergadering is voor de indiener direct zichtbaar. Indien nodig past hij direct zijn voorstel aan, zelfs tijdens het besluitvormingsproject, voor zover toegestaan natuurlijk. En is de kogel door de kerk, dan kan de indiener direct verder.
Voordat een voorstel op de vergadering komt gaat er vaak aardig wat water door de Rijn. Voorstellen worden zorgvuldig voorbereid. Wij maken daar graag optimaal gebruik van . Het feitelijk voorstel dat vaak opgenomen is in een document, nemen wij automatisch over, zodat het één op één op de agenda komt. Met één klik publiceer je het en met net zoveel gemak neem je het over als besluit. Fouten worden hierdoor voorkomen en ieders tijd wordt zinvol besteed.
Tevreden klanten zijn 100% de sleutel tot ons succes!
Voor ons is Djuma rust in de organisatie, want al onze processen zijn nu optimaal geborgd.
- Stefan Wenink, Directeur, Home Instead Amsterdam
Wij zien Circle software niet alleen als leverancier van een product maar ook als een partner en Djuma maakt het zaakgericht werken weer leuk! Het zaaksysteem staat centraal in onze architectuur. Van daaruit verbeteren wij de dienstverlening blijvend en groeien, leren en ontwikkelen wij ons samen met Circle Software.
- Joost van Bree, Gemeente Peel & Maas
De gemeente Weert realiseerde met de invoering van Djuma een doorbraak in het digitaal en zaakgericht werken.
- Gerard van den Hoeven, Hoofd Dienstverlening, Gemeente Weert
Eigenlijk is het heel simpel in het omgaan met Circle Software:
Je werkt met MENSEN niet met consultants.
- Margreet van Alff-van Gorkum, Informatiemanager Gemeente Meppel
Circle Software is een betrouwbare leverancier, dat vonden wij erg prettig bij het invoeren van Zaakgericht Werken. Vanwege de gebruiksvriendelijkheid van Djuma is er sprake van snelle acceptatie bij gebruikers.
- Bertrand van den Boogert, Coördinator DIV, Waterschap Aa en Maas